I julinumret av ELLE skrev jag en krönika om allt jag vill skydda min dotter från, bl a kroppshets som att fixa bikinikropp och allt det där tjatet. Meanwhile in London: bestämmer sig borgmästare Sadiq Khan för att förbjuda den typen av reklam i tunnelbanan. (!!!) Det var visserligen i juni, men jag tycker inte att det uppmärksammats tillräckligt. Bakgrunden är delvis kampanjen ovan och protesterna som följde på den, och att den trots anmälan inte fälldes. Kanske också lite valfläsk från nyvalde Khans sida men det skiter jag i när det är bra fläsk. “As the father of two teenage girls, I am extremely concerned about this kind of advertising which can demean people, particularly women, and make them ashamed of their bodies. It is high time it came to an end.” Som en ansvarig från Londons tunnelbanas sida resonerar så är det ju annorlunda med stortavlor i kollektivtrafiken då vi inte riktigt kan välja bort dom, varför dom har ett större ansvar att rensa. Ska bli sjukt intressant att se om den här frågan kommer väckas i Sverige.